pondelok 21. decembra 2009

Vianočné obrazy

Z neba zas padajú vločky nádeje
a snehuliakom tečie mrkvová šťava z nosa.
(chladný obklad na krk netreba).
I vo mne čosi padá a tečie.

Kam sa s Ježiškom, kam sa podejem?
Sneh chladí, hoc obutá, som bosá.
Som žobrák prosiaci o kôrku chleba.
čo z múky pokoja sa pečie.

V meste už rozžali koruny stromov
i les už dal drakovi svoju obeť
(zachránil kráľovstvo na ďalší rok).
I ja sa rozžínam a obetujem.

Všetky cesty vedú len domov,
tak ma tam chodníček dnes doveď!
Hoci na ľade neistý mám krok,
maštaľka, k tebe snáď doputujem!

Z kostola polnočné zvony zvonia,
prajeme si dobrú a tichú noc
a deťom vojen bez výstrelov sny.
I ja zvoním a hlásam mier.

Čosi krásne v našich domoch vonia -
to prišla láska ľuďom na pomoc,
to hnev si vzal voľno na pár dní,
tak zmĺkni a rýchlo ber!


Žiadne komentáre: